خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

زمان انتظار
خدمت دهنده
جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی
اصول صف
مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی
بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی
شهرستان شاهین دژ
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت
بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف
(مطالعه موردی:جایگاه سوخت رسانی دو منظوره عباسی- قنبری شهرستان شاهین دژ)

عنوان انگلیسی:
Optimizing the process of time management in the manner of providing service for customers of dual-purpose fuel stations through the queue principle technic
 
چكیدههدف این تحقیق بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف می باشد. برای مدل‌ سازی، سیستم صف موجود، بر حسب مدت زمان ارائه خدمت به دو دسته تقسیم بندی شده است، حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده اول برابر یا بیشتر از خدمت دهنده دوم است. و حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده دوم بیشتر از خدمت دهنده اول است، یا به عبارتی مدت زمان دریافت خدمت فرد اول كمتر تر از فرد دوم می‌باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که میانگین کل تعداد افراد داخل صف 5 نفر می باشد. حجم نمونه در سطح خطی 05/0 و با استفاده از فرمول کوکران برابر 151 برآورد گردیده است. روش نمونه گیری انتخابی تصادفی ساده بوده است. میانگین کل تعداد افراد داخل سیستم 6 نفر و میانگین کل زمان انتظار افراد در صف 12 نفر بوده است. میانگین کل زمان انتظار افراد در سیستم 16 دقیقه می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها بیکار باشند 27 درصد برآورد گردیده است که مرتبط با ساعات غیر پیک سوخت رسانی می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها مشغول باشند 4/45 درصد می باشد که مربوط به ساعات قبل از ظهر می باشد. مشتریانی که در هر ساعات از دریافت خدمات انصراف می دهند 5 برآورد گردیده است که نشان از آن دارد جایگاه دیگری را برای سوخت گیری در سطح شهر انتخاب می نمایند.

کلمات کلیدی:
زمان انتظارخدمت دهندهجایگاه های سوخت رسانی ترکیبیاصول صف

مقدمهنظریه صف با کار تحقیقاتی مهندسی دانمارکی به نام ای. کی. ارلنگ 2 در سال 1909 آغاز گردید (Kleinrock,1974). نظریه صف شامل مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی مربوط به آن می‌شود. یک سیستم صف را می‌توان به صورت مشتریانی تعریف کرد که برای سرویس گرفتن وارد سیستم می‌شوند و اگر سرویس در اختیار نباشد برای آن منتظر می‌مانند و پس از انجام سرویس سیستم را ترک میکنند. در سیستم‌های صف مشتری و سرویسکننده (سروِر) دو طرف یک صف هستند. در تئوری صف، مشتری لفظ عامی است که برای موجودیتی به کار می‌رود که برای دریافت سرویس، به سیستمی که این سرویس را فراهم می‌کند وارد می‌شود. مکانیزم یا ابزاری که این چنین سرویسی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد سرور یا خدمت‌دهنده نام دارد (Seki et al,2003).طبیعی است که تشکیل صف هزینه زا است. از طرفی سازمان مجبور است فضایی برای انتظار مشتریان قرار دهد (مانند اتاق انتظار). بنابراین تعداد مشتریانی که در صف منتظر دریافت خدمت هستند و یا تعداد مشتریان داخل سیستم، معیاری برای ارزیابی سیستم صف محسوب می‌شوند. رضایت حضور مشتری با میزان حضورش در سیستم رابطه عکس دارد به این معنی که حضور مشتری در صف، هزینه از دست دادن مشتری را به سازمان تحمیل می‌کند. بنابراین هزینه زمان انتظار در صف و مدت زمان دریافت سرویس، یکی از معیارهای مهم ارزیابی صف است (Helms,2006).
فهرست مطالبچكیدهمقدمهروش تحقیقمدل صف پیشنهادی(شکل). نمایی شماتیک از جایگاه سوخت رسانیتحلییل نهایی سیستم
تحلیل جایگاه بنزین
جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی
تحلیل جایگاه بنزین با winqsb2.0
جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : تحلیل نهایی سیستم
تحلیل جایگاه CNG
جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسیجدول : تحلیل نهایی سیستمبحث و نتیجه گیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری حفظ…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

تشریح دیدگاه های مختلف شادمانی با تاکید بر ویژگیهای شادکامی

تشریح دیدگاه های مختلف شادمانی با تاکید بر ویژگیهای شادکامی نظریه های شادمانی شادکامی از دیدگاه روانشناختی شادکامی از دیدگاه جامعه شناختی ویژگیهای اصلی افراد شادکام مقالات شادکامی شادکامی doc پایان نامه شادکامی شادکامی چیست تعریف شادکامی در روانشناسی نظریه…

پاورپوینت بررسی تطبیقی اینکوترمز 2000 و 2010

پاورپوینت بررسی تطبیقی اینکوترمز 2000 و 2010 کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی تطبیقی اینکوترمز 2000 و 2010 بررسی تطبیقی اینکوترمز 2000 و 2010 اینکوترمز 2000 و 2010 اتاق بازرگانی بین المللی ICC اینکو ترمز چیست اینکو ترمز 2000 اینکو ترمز…

تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن

تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن عناصر خیال در شاهنامه شناخت تصاویر و تركیبها در شاهنامه شناخت شیوه های تصویر سازی در شاهنامه تنوع مجاز در شاهنامه استعاره در شاهنامه تشبیه در شاهنامه…

پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی و تحلیل مدیریت عملکرد سازمان ها پرسشنامه ارزیابی اثربخشی…

بررسی انواع هوش، ابعاد و مولفه های آن با تاکید بر هوش سازمانی

بررسی انواع هوش، ابعاد و مولفه های آن با تاکید بر هوش سازمانی کلمات کلیدی : ابعاد هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی انواع هوش و مولفه های آن نظریه های هوش سازمانی مدل های هوش…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مولفه های ابراز وجود

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود پیشینه خارجی…

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده ویژگیهای سازمان یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس…

مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی روش سوراخکاری مرکزی دانلود مقاله تنش زدایی دانلود مقاله تنش پسماند تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک بررسی تنش های پسماند در نمونه های…

بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن

بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن داعش در بستر جهانی شدن ساختار تشکیلاتی داعش فرآیند شکل گیری داعش ویژگی های شکل گیری داعش بررسی زمینه های شکل گیری داعش تاثیرات جهانی شدن بر شکل گیری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید 78 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید 78 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امید مبانی نظری امید پیشینه تحقیق امید پیشینه داخلی امید پیشینه خارجی امید پیشینه پژوهش امید پیشینه نظری امید ادبیات نظری امید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 66 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فساد اداری مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق فساد اداری پیشینه داخلی فساد اداری پیشینه خارجی فساد اداری پیشینه پژوهش فساد اداری پیشینه نظری…

کتاب «TOEFL CBT» برای داوطلبان دکتری و دانشجویان دکتری کلیه رشته ها برای شرکت در آزمون زبان«‌‌MSRT»

کتاب «TOEFL CBT» برای داوطلبان دکتری و دانشجویان دکتری کلیه رشته ها برای شرکت در آزمون زبان«‌‌MSRT» کتاب TOEFL CBT آزمون زبانMSRT دانلود کتاب TOEFL CBT شرکت در آزمون زبانMSRT دانلود کتاب TOEFL CBT برای آزمونMSRT دانلود منابع آزمون زبانMSRT…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش صمیمانه 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش صمیمانه 28 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نگرش صمیمانه مبانی نظری نگرش صمیمانه پیشینه تحقیق نگرش صمیمانه پیشینه داخلی نگرش صمیمانه پیشینه خارجی نگرش صمیمانه پیشینه پژوهش نگرش صمیمانه پیشینه نظری…

مقاله تحقیقی در مورد حدیث ثقلین

مقاله تحقیقی در مورد حدیث ثقلین دانلود مقاله تحقیقی در مورد حدیث ثقلین تلازم قطعی قرآن و حدیث سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته فقه و…

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران مفهوم قضاء مسئولیت مدنی خسارت ناشی از آراء قضات موجبات مسئولیت مدنی قاضی دانلود مقاله چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران سیستم همکاری در فروش فایل…

مقاله رشته اقتصاد با عنوان مالیات سبز و بررسی آن بر مواد اولیه

مقاله رشته اقتصاد با عنوان مالیات سبز و بررسی آن بر مواد اولیه مالیات مالیات سبز مالیات سبز درایران مالیات های زیست محیطی دانلود مقاله رشته اقتصاد با عنوان مالیات سبز و بررسی آن بر مواد اولیه تاریخچه مالیات سبز…

نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم

نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم کلمات کلیدی : نمونه سوالات آزمون بهیاری دانلود نمونه سوالات بهیاری نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با جواب سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با پاسخنامه نمونه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی مبانی نظری دانش مفهومی پیشینه تحقیق دانش مفهومی پیشینه داخلی دانش مفهومی پیشینه خارجی دانش مفهومی پیشینه پژوهش دانش مفهومی پیشینه نظری دانش مفهومی…

پنیر پروبیوتیک

پنیر پروبیوتیک پنیر پروبیوتیک رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده اهمیت محصولات حاوی مواد پروبیوتیک برای حفظ سلامت و رفاه، در حال تبدیل شدن به انتخاب کلیدی برای مصرف کننده، با توجه به رشد سریع و گسترش بازار برای…

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در…

دیدگاه ها و سبک های شیوه های حل تعارض زناشویی

دیدگاه ها و سبک های شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : تعارض زناشویی در روانشناسی ارزیابی و درمان تعارض زناشویی شیوه های حل تعارض زوجین دیدگاه های حل تعارض زناشویی سبک های شیوه های حل تعارض زناشویی پایان…

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II)

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلسازي اقتصادسنجي II پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *