سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

سیستم پاداش در سازمانها
سیستم پاداش دهی در سازمان
سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها
سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی
انواع پاداش در مدیریت منابع انسانی
تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان
تاثیر پاداش بر انگیزش کارکنان
نقش پاداش در عملکرد کارکنان
بررسی تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان
انواع روش های پرداخت پاداش
پایان نامه روش های پرداخت پاداش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها می باشد.

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

 

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    16
1-13- خلاصه فصل    16

 

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

 

فصل سوم؛ روش تحقیق    71
3-1- مقدمه    72
3-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87
3-14- خلاصه فصل سوم    87

 

 

فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق    88
4-1- مقدمه    89
4-2- بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان    90
4-2-1- جنسیت    90
4-2-2- سن    91
4-2-3- تحصیلات    92
4-2-4- سابقه کار    93
4-2-5- نوع استخدام    94
4-2-6-شغل    95
4-3- بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها    96
4-3-1-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف    96
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی با استفاده از آزمون t    97
4-3-3- آزمون عوامل 10گانه مستقل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک با استفاده از آزمون t    99
4-3-4-آزمون تحلیل واریانس برای بررسی رابطه میان نظرات مدیران، کارکنان و مدیرعامل    102
4-3-5-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل 10 گانه بر اساس نظرات مدیران    105
4-3-6-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    107
4-3-7-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه براساس نظرات کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
4-4- خلاصه نظرات و پاسخ ها برای سؤال باز    112
4-5- خلاصه فصل    115

 

 

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادها    117
5-1-مقدمه    118
5-2- بحث و بررسی یافته های تحقیق    119
5-3-  نظرات محقق در تحلیل برخی از یافته های تحقیق    124
5-4- پیشنهادها    129
5-4-1- پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق    129
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    132
5-5- خلاصه فصل    132

 

منابع تحقیق    134

 

پیوست ها    140
پرسشنامه الف    141
پرسشنامه ب    143
    

 

 

شیوه های پاداش دهی در ایران

فهرست جدول ها
جدول 1-1- مثال‌هايي از پاداش‌هاي دروني و بيروني    9
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
جدول 3-1- ارزش گذاری پاسخها بر اساس طیف لیکرت    77
جدول 3-2- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    81
جدول 3-3- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين K گروه    85
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت    90
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن    91
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات    92
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار    93
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب نوع استخدام    94
جدول 4-6-  توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    95
جدول 4-7-نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    97
جدول 4-8-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای مجموع عوامل    98
جدول 4-9- عوامل 10گانه آزمون شده بطور مجزا با آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت    100
جدول 4-10-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای هر یک از عوامل 10گانه    101
جدول 4-11- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين Kگروه    103
جدول 4-12-نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نظرات مدیران و کارکنان و مقایسه آنها با مدیرعامل    104
جدول 4-13-رتبه بندی میانگین نظرات کارکنان و مدیران با مدیرعامل    104
جدول 4-14-رتبه های عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-15-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-16-رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران    107
جدول 4-17-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    108
جدول 4-18- رتبه بندی عوامل  دهگانه   EBRM  براساس نظرات مدیران و مدیرعامل با آزمون فریدمن    109
جدول 4-19-مقایسه رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران و مدیرعامل    109
جدول 4-20-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
جدول 4-21- رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    111
جدول 4-22-مقایسه رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    112
جدول 4-23-خلاصه نتایج آزمون فرضیات    116
    

 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شكل1-1- طبقه بندي انواع پاداش    12
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
شکل 3-1- ناحیه رد و قبول آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    83
شکل 3-2- ناحیه رد و قبول آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    84
شکل3-3-ناحیه رد و قبول آزمون تحليل واريانس    86
نمودار 4-1-جنسیت پاسخ دهندگان    90
نمودار 4-2- نمودار سن پاسخ دهندگان    91
نمودار 4-3- نمودار دایره ای تحصیلات پاسخ دهندگان    92
نمودار 4-4- نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    93
نمودار4-5- سابقه کار پاسخ دهندگان    94
نمودار 4-6-نوع استخدام پاسخ دهندگان    95
نمودار4-7- نمودار دایره ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
نمودار4-8- نمودار میله ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
شکل 4-1- نواحی رد و قبول فرضیه با استفاده از آزمون t    98
شکل4-2-ناحیه رد و قبول آزمون تحلیل واریانس    103
شکل 4- 3- ناحیه رد و قبول فرض صفر    105
 

 

ادله عفو محکومان و مقام اعطا کننده عفو عمومی در حقوق ایران

ادله عفو محکومان و مقام اعطا کننده عفو عمومی در حقوق ایران عفو عمومی عفو عمومی در قوانین ایران ماهیت عفو اعطایی قوه مقننه مرجع وضع قانون در حقوق ایران عفو عمومی در حقوق موضوعه ایران اصل قانونی بودن جرایم…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلالات خوردن

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلالات خوردن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات خوردن مبانی نظری اختلالات خوردن پیشینه تحقیق اختلالات خوردن پیشینه داخلی اختلالات خوردن پیشینه خارجی اختلالات خوردن پیشینه پژوهش اختلالات خوردن پیشینه نظری اختلالات خوردن…

پاورپوینت بررسی نقش مدیریت و رهبري در برنامه‌هاي تحول سازماني

پاورپوینت بررسی نقش مدیریت و رهبري در برنامه‌هاي تحول سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی نقش مدیریت و رهبري در برنامه‌هاي تحول سازماني تحول سازماني رهبري رهبري و تحول سازماني سطوح تحول سازماني تاريخچه تحول سازماني در ايران رهبري و…

زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد

زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد انواع زباله ها زباله های شهری مدیریت مواد زائد جامد زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد ضایعات الكترونیكی در ایران دانلود مقالات محیط زیست دانلود مقالات رشته محیط زیست رفتن…

پروپوزال نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

پروپوزال نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : پروپوزال نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت…

پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان

پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه عدالت سازمانی دانلود پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه عدالت سازمانی با عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی…

تابعیت رأی داوری

تابعیت رأی داوری ویژگی آرای داوری براساس تابعیت آنها انواع آرای داوری براساس تابعیت آنها مهم‌ترین معیارهای تابعیت آرای داوری تعارض تابعیت‌های رأی داوری آثار تابعیت رأی داوری پایان نامه تابعیت رأی داوری رفتن به سایت اصلی دانلود پژوهش رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 9 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

کارتحقیقی معاملات صغیر در حقوق ایران

کارتحقیقی معاملات صغیر در حقوق ایران کارتحقیقی،معاملات،صغیر،حقوق ایران رفتن به سایت اصلی نتیجه گیری هرچند در مورد صحت و بطلان اعمال حقوقی صغیر ممیز اختلاف نظر های فراوانی در فقه و قانون مدنی دیده می شود اما با توجه به…

شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران

شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران تحلیل نقوش مسجد کبود تبریز تحلیل نقوش مسجد شیخ لطف الله بررسی نقوش مسجد کبود تبریز بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله شناسایی گردونه نقش مسجد کبود تبریز شناسایی گردونه…

پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات، آفت کش ها و تجهیرات کاربردی

پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات، آفت کش ها و تجهیرات کاربردی پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات و آفت کش ها طبقه بندی حشرات نقش سوسکها در انتقال بیماري راههای کنترل حشرات در خانه تعریف آفت کش آفت کش ها…

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پروپوزال گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی…

پرسشنامه بررسی تاثیر رویکرد استراتژیک بر مدیریت فرآیند کسب و کار در عملکرد مالی و غیر مالی

پرسشنامه بررسی تاثیر رویکرد استراتژیک بر مدیریت فرآیند کسب و کار در عملکرد مالی و غیر مالی پرسشنامه رویکرد استراتژیک پرسشنامه مدیریت فرآیند کسب و کار پرسشنامه عملکرد مالی و غیر مالی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خطای عامل انسانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خطای عامل انسانی مبانی نظری خطای عامل انسانی دانلود مبانی نظری خطای عامل انسانی پیشینه تحقیق خطای عامل انسانی ادبیات نظری خطای عامل انسانی فصل دوم پایان نامه خطای عامل انسانی مبانی نظری و پیشینه…

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با بسط مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها با پارامترهای فازی و روش حل آن

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با بسط مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها با پارامترهای فازی و روش حل آن مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی…

پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین

پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین تعریف بانکداری راستین زیرسیستم‌های IT بانکداری راستین ناکارائی عملیات…

دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی

دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی احداث ساختمان مسکونی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 71 حجم : 23 مگابایت   بسم الله الرحمن الرحيم گزارش كارآموزي(2)…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران فصل دوم پایان…

پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی اسنل و فیشرو والترز

پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی اسنل و فیشرو والترز کلمات کلیدی : پرسشنامه مسائل جنسی پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی دانلود پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی (MSQ) پرسشنامه چند وجهی مسائل جنسی 60 سوالی پرسشنامه چند…

پاورپوینت آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه

پاورپوینت آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه تحقیق آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه موزه آبگینه و سفالینه مقاله آشنایی با موزه آبگینه و…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری پرسشنامه بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه رفتار خرید مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر…

ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی

ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی بهزیستی روان شناختی ابعاد بهزیستی روان شناختی عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی تحقیق بهزیستی روان شناختی ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته…

پاورپوینت تدریس تعاملی

پاورپوینت تدریس تعاملی کلمات کلیدی : پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching به تعداد 35 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان ارشد و دکتری   فقط شامل مباحث : تعریف…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حمایت اجتماعی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه داخلی حمایت اجتماعی پیشینه خارجی حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه نظری حمایت اجتماعی…

ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 88

ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 88 ارزیابی عملكرد اصل 44 قانون اساسی ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای مرتبط دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *