مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان پروپوزال مدیریت استعداد مدل مفهومی مدیریت استعداد پروپوزال تعهد سازمانی کارکنان ناجا رابطه مدیریت استعداد و تعهد سازمانی بکارگیری مدیریت استعداد در بین کارکنان ناجا پروپوزال تاثیر مدیریت…

مشخص كردن راكتانس محورهای d وq از موتورهای سنكرون مغناطیس دائم بدون اندازه گیری موقعیت روتور

مشخص كردن راكتانس محورهای d وq از موتورهای سنكرون مغناطیس دائم بدون اندازه گیری موقعیت روتور راكتانس مشخص كردن راكتانس راكتانس محورهای d و q آزمایش بارداری با ولتاژ اسمی موتورهای سنكرون مغناطیس دائم مشخص كردن راكتانس محورهای d و…

پاورپوینت تحلیل تجزیه پذیری قرارداد در کنوانسیون بیع بین المللی کالا (1980) وین و حقوق ایران

پاورپوینت تحلیل تجزیه پذیری قرارداد در کنوانسیون بیع بین المللی کالا (1980) وین و حقوق ایران کلمات کلیدی : پاورپوینت تحلیل تجزیه پذیری قرارداد در کنوانسیون بیع بین المللی کالا (1980) وین و حقوق ایران قرارداد تجزیه پذیر قرارداد اقساطی…

پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی

پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان دانلود پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان پرسشنامه نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استاندارد نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استفاده از…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنويت در کار و سازمان 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنويت در کار و سازمان 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در کار و سازمان مبانی نظری معنويت در کار و سازمان پیشینه تحقیق معنويت در کار و سازمان پیشینه داخلی…

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک موقعیت واكنشی وضعیت كنشی وآینده ساز وجود عدم قطعیت های محیطی فرایند مدیریت استراتژیك رفتن به سایت اصلی مدیریت استراتژیک     خـلاصـه این مقاله‌  به بحث مدیریت استراتژیك  می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت…

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف اهمیت خودکارآمدی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی اهمیت خودکارآمدی معلمان مبانی روانشناختی خودکارآمدی اثرات خودکارآمدی بر کار کرد های روانشناختی اثر خود کار…

معرفی کامل و جامع سازمان الف

معرفی کامل و جامع سازمان الف تشكیلات ستاد مركزی سازمان الف بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت تكنیك ها و فن آوری های سازمان الف یانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف بیانیه…

کیفیت ارتباط و ارزش طول عمر مشتری در مدیریت ارتباط با مشتری با بیان مدل های استقرار

کیفیت ارتباط و ارزش طول عمر مشتری در مدیریت ارتباط با مشتری با بیان مدل های استقرار کیفیت ارتباط ارزش طول عمر مشتری مدیریت ارتباط با مشتری استقرار مدیریت ارتباط با مشتری مدل های استقرار مدیریت ارتباط با مشتری پایان…

پرسشنامه ارزیابی اثرات استفاده از استانداردهای حسابداری بر کیفیت حسابداری

پرسشنامه ارزیابی اثرات استفاده از استانداردهای حسابداری بر کیفیت حسابداری پرسشنامه استانداردهای حسابداری پرسشنامه کیفیت حسابداری پرسشنامه بكار گیری استانداردهای حسابداری پرسشنامه تاثیر بكار گیری استانداردهای حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی اثرات استفاده از استانداردهای حسابداری…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیات مدیره

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیات مدیره کلمات کلیدی : مبانی نظری هیات مدیره پیشینه تحقیق هیات مدیره پیشینه داخلی هیات مدیره پیشینه خارجی هیات مدیره پیشینه پژوهش هیات مدیره فصل دوم پایان نامه هیات مدیره مبانی نظری هیات مدیره…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در صنعت

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در صنعت کلمات کلیدی : نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

سلامت روان از نظر مکاتب و دیدگاههای مختلف

سلامت روان از نظر مکاتب و دیدگاههای مختلف ابعاد امنیت روانی ابعاد سلامت روان ملاك های سلامت روان عوامل موثر بربهداشت روانی سلامت روان از دیدگاههای مختلف سلامت روانی از نظر مکاتب مختلف مکانیزم روانی و نقش آن در سلامت…

پاورپوینت عناصر سيستم‌ اطلاعاتي ( فصل سوم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

پاورپوینت عناصر سيستم‌ اطلاعاتي ( فصل سوم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل سوم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل سوم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان عناصر سيستم‌ اطلاعاتي پاورپوینت عناصر سيستم‌ اطلاعاتي پاورپوینت فصل 3…

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه داخلی مدیریت دانش…

پاورپوینت هوشبرهای وریدی

پاورپوینت هوشبرهای وریدی پاورپوینت هوشبرهای وریدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت هوشبرهای وریدی به تعداد 159 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و دانشجویان سطح ارشد و دکتری شامل موضوعات : پروپوفول باربیتورات‌ها بنزودیازپین‌ها فلومازنیل كتامین اتومیدیت (آمیدیت، هپینومیدیت)

پاورپوینت پایگاه داده (فصل چهارم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات)

پاورپوینت پایگاه داده (فصل چهارم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات) پاورپوینت فصل چهارم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان پایگاه داده پاورپوینت پایگاه داده پاورپوینت…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان هیجان موفقیت ذهن هیجانی كاركردها و جلوه‌های هیجان دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان رابطه هوش هیجانی با موفقیت انجام پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی خرید پایان نامه کارشناسی…

فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی

فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی دانلود مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی دانلود پیشینه تحقیق عدالت سازمانی پیشینه داخلی عدالت سازمانی پیشینه خارجی عدالت سازمانی پیشینه پژوهش عدالت سازمانی پیشینه…

ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان

ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان دانلود پایان نامه بهره وری بهره وری كاركنان عوامل موثر در بهره وری كاركنان ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان بهره وری كاركنان كارخانه‌ آسفالت سازی سازمان مهندسی عمران شهر…

پاورپوینت شگردهای سیاسی، قدرت و تصمیم گیری سازمانی

پاورپوینت شگردهای سیاسی، قدرت و تصمیم گیری سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت شگردهای سیاسی ، قدرت و تصمیم گیری سازمانی تصمیم گیری سازمانی عقلانیت محدود فرایند تصمیم گیری عقلایی مدل ائتلافی قدرت و سیاست مآخذ قدرت تفاوت بین فرمانروایی و دیگر…

پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت

پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت تعریف کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران پیشینه صنعت کاشی و سرامیک بررسی نقاط ضعف و قوت صنعت کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه کاشی و…

مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی

مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی کلمات کلیدی : تحقیق سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی متغیرهای سلامت روان فاکتورهای سلامت روان نظريه هاي سلامت رواني نظریه های سلامت روان نظریه های بهداشت روانی عوامل موثر در…

ازدواج با شهروندان خارجی در حقوق ایران و رویه قضایی

ازدواج با شهروندان خارجی در حقوق ایران و رویه قضایی کلمات کلیدی : ازدواج با اتباع بیگانه آثار ازدواج با تبعه بیگانه ازدواج با اتباع بیگانه در ایران ازدواج با اتباع خارجی در ایران شرایط ازدواج با اتباع خارجی در…

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران بحران مدیریت بحران بحران و تصمیم گیری مدیران رابطه تصمیم مناسب مدیران و كنترل بحران…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *