مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها

بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها پردازشگر سیگنال دیجیتال پردازنده های DSP پردازنده های دیجیتال سیستم های قدرت و رله های حفاظتی مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و امکان سنجی یک سامانه ی حداقل جهت کار با آنها…

پروپوزال تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره

پروپوزال تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره کلمات کلیدی : پروپوزال نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  اذن پدر در نکاح دختر باکره در حقوق ایران اذن پدر در نکاح دختر باکره از…

مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی

مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مدیریت تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق سطح مشارکت اجتماعی پیشینه تحقیق مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری نظریه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی 26 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحریف های شناختی مبانی نظری تحریف های شناختی پیشینه تحقیق تحریف های شناختی پیشینه داخلی تحریف های شناختی پیشینه خارجی تحریف های شناختی…

پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران

پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران اعلامیه های سود نقدی نقدشوندگی سهام تفاضل بازده قیمتی سهام اعلامیه های سود نقدی شرکتها رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی رابطه اعلامیه…

پرسشنامه ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده

پرسشنامه ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار باروری پرسشنامه رفتار باروری زوجین پرسشنامه برنامه های تنظیم خانواده پرسشنامه تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده پرسشنامه عوامل اجتماعی تمایل…

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما رادیونوكلید سیستم بیناب نمائی گاما اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها غلظت رادیونوكلیدها در محصولات…

پاورپوینت آشنایی با بهره وری

پاورپوینت آشنایی با بهره وری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با بهره وری تحقیق آشنایی با بهره وری آشنایی با بهره وری بهره وری تعریف بهره وری مدیریت بهره وری تعاريف بهره وري از ديدگاههاي مختلف تعابیــر مختلف از بهره…

تبیین تصویری جامع از اصول سازماندهی و ساختاربندی سازمانها

تبیین تصویری جامع از اصول سازماندهی و ساختاربندی سازمانها تئوریهای سازمان مسائل ساختاری سازمان سازمان و ساختار سازمانی سازماندهی و ساختاربندی سازمانها تبیین تصویر از اصول سازماندهی سازمانها تبیین تصویری ساختاربندی سازمانها رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی

استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی منابع انسانی ارزیابی عملکرد منابع انسانی مدیریت عملکرد ارزیابی عملکرد ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان…

کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی

کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی دانلود گزارش کارآموزی رشته الکترونیک دانلود کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی دانلود گزارش کارآموزی الکترونیک دانلود کارآموزی رشته الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی رشته الکترونیک فروش گزارش کارآموزی رشته الکترونیک رفتن به سایت…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس هوش هیجانی Emotional Intelligence اعتماد به نفس Confidence دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس تكنیك‌های مدیریت هیجانها…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی 82 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت خانوادگی پیشینه تحقیق هویت خانوادگی پیشینه داخلی هویت خانوادگی پیشینه خارجی هویت خانوادگی پیشینه پژوهش هویت خانوادگی چارچوب نظری هویت خانوادگی فصل دوم پایان نامه…

پروپوزال تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

پروپوزال تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت…

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین آشنایی با مفاهیم آمایش سرزمین آمایش سرزمین تحقیق آمایش سرزمین مقاله آمایش سرزمین سزمین یا منطقه برنامه ریزی توسعه انساني و آمايش سرزمين زيستبوم و روابط انساني بررسی…

پیشینه تحقیق خارجی و داخلی درباره عزت نفس 69 صفحه

پیشینه تحقیق خارجی و داخلی درباره عزت نفس 69 صفحه کلمات کلیدی : تاریخچه عزت نفس تاریخچه عزت نفس در ایران پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه نظری عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس پیشینه داخلی عزت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت شغلی 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت شغلی 58 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری امنیت شغلی پیشینه تحقیق امنیت شغلی پیشینه داخلی امنیت شغلی پیشینه خارجی امنیت شغلی پیشینه پژوهش امنیت شغلی پیشینه نظری امنیت شغلی ادبیات نظری امنیت شغلی…

گرایش و عدم گرایش دختران دانشجو به حجاب

گرایش و عدم گرایش دختران دانشجو به حجاب وضعیت پوشش زن ایرانی بررسی گرایش دختران دانشجو به حجاب بررسی گرایش دختران دانشجو به بدحجابی نگاه دانشجویان دختر به موضوع حجاب عوامل مؤثر بر انتخاب نوع پوشش از سوی دانشجویان دختر…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مهارت های اجتماعی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مهارت های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی پیشینه داخلی مهارت های اجتماعی پیشینه خارجی مهارت های اجتماعی پیشینه پژوهش مهارت…

پایان نامه در مورد طلاق با عنوان مبانی اختیار طلاق

پایان نامه در مورد طلاق با عنوان مبانی اختیار طلاق "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" اختیار طلاق اختیار طلاق به زن اختیار طلاق در دست مردان اختیار طلاق زن اختیار طلاق در حقوق ایران چرا اختیار طلاق با مرد است…

نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها

نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها MIS برنامه ریزی سیستم اطلاعات سیستم اطلاعات مدیریت سیستم برنامه‌ریزی تولید برنامه ریزی و تحلیل سیستمها دانلود پایان نامه مهندسی صنایع نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها دانلود پایان نامه رشته صنایع…

پاورپوینت اقلیم و ساختمان

پاورپوینت اقلیم و ساختمان کلمات کلیدی : پاورپوینت اقلیم و ساختمان اقلیم و ساختمان تحقیق اقلیم و ساختمان مقاله اقلیم و ساختمان تاثیرتابش آفتاب بر سطوح مختلف زاویه سطوح مورد تابش جهت سطوح مورد تابش تابش آفتاب و انرژی حاصل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی 54 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی زندگی زناشویی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *