مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 103 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 103 صفحه کامل و جامع

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان
مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد
پیشینه پژوهش در مورد ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان
تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد می باشد. در بخش اول مبانی نظری ارزیابی عملکرد تشریح می شود.تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران و جهان مورد بررسی قرار می گیرد.به ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکردمی پردازیم. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد تشریح می شوند. دلایل و مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار می گیرند. معیارها و سنجش متفاوت بیان می شوند. زمانبندی و فنون ارزیابی عملکرد در حوزه های مختلف بررسی می شوند. فرایند ارزیابی عملکرد گفته می شود. در آخر این بخش نیز مشکلات و بهبود های ارزیابی عملکرد وارسی خواهد شد.  و در بخش دوم پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

مقدمه مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد

ارزیابی‌ عملكرد عبارتست‌ از تعیین‌ درجه‌ كفایت‌ و لیاقت‌ كاركنان‌ از لحاظ‌ انجام‌ وظایف‌ محوله‌ و قبول‌ مسئولیتها در سازمان‌ كه‌ این‌ ارزیابی‌ باید به‌ طور عینی‌ و منظم‌ انجام‌ پذیرد.كاسیو  ارزیابی عملكرد را توصیف نظام‌دار نقاط قوت و ضعف عملكرد فرد یا گروه در رابطه با اجرای وظایف محوله تعریف می‌كند.ارزیابی عملكرد در بعد نحوه استفاده از منابع و امکانات در قالب شاخص‌های كارایی بیان می‌شود. اگر در ساده‌ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را كارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملكرد در واقع میزان كارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده بهینه از منابع و امكانات را مورد سنجش قرار می‌‌دهد.

 

 

 

ارزیابی عملكرد در بعد سازمانی معمولاً مترادف با اثربخشی فعالیتها است. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی كارآ بودن فعالیت ها و عملیات است. (رحیمی  1385، ص 36)ارزیابی عملکرد به فرآیند سنجش و اندازه‌گیری عملكرد دستگاهها در دوره‌های مشخص به گونه‌ای كه انتظارات و شاخصهای مورد قضاوت برای دستگاه ارزیابی شونده شفاف و از قبل به آن ابلاغ شده باشد، اطلاق می‌گردد. (طبرسا 1378، ص4) ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به سنجش و اندازه گیری ، ارزش گذاری و قضاوت دربارۀ عملکرد طی دوره ای معین می پردازد.

 

 

 

 

 

مبانی نظری ارزیابی عملکرد:

همه افراد حقدارند و علاقه مند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. این مساله درمورد کارکنان وجه دیگری هم پیدا می کند و آن این است که کارکنان علاقه دارند ازنظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوی دیگر سازمان نیز محق است نظرات خودرا در مورد منابع انسانی سازمان که از اصلی ترین سرمایه های سازمان بشمار می روندابراز داشته و به اطلاع ایشان برساند.در واقع، ارزیابی عملکرد یکی از موضوع های مهم و در عین حال پیچیده مباحث مدیریت منابع انسانی است.

 

موضوع ارزشیابی عملکرد معمولاً پس از انتخاب و استخدام ، آموزش و ایجاد انگیزش در کارکنان مطرح می-شود.دلایل متعددی برای ارزشیابی عملکرد کارکنان وجود دارد. نخست آن که ارزشیابی ها اطلاعاتی به دست می دهند که بر  پایه آن می توان در خصوص ارتقای کارمند تصمیم گیری کرد. دوم آنکه ارزشیابی برای مدیر و کارکنان فرصتی فراهم می سازد که بتواند رفتار مربوط به کار را با یکدیگر بازنگری کنند و سرانجام ارزشیابی به مدیر و کارمند فرصتی می دهد که به منظور کارآیی و اثربخشی بیشتر، در برنامه های آینده بازنگری کنند و ضعف ها و کاستی ها را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند. (علوی،1382،ص 137) 

 

 

 

برای اینكه مدیریت كنیم باید بتوانیم كه اندازه بگیریم. این عبارت یكی از كلیدی ترین فاكتورهای مدیریت است. لذا برای نیل به این مقصود بحث ارزیابی عملكرد مطرح می شود. در ارزیابی عملكرد ما از میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده آگاه می شویم، وضعیت جاریمان را با روند گذشته مقایسـه می كنیم و وضعیت خویش را در قبال رقبا مــی سنجیم، نقاط ضعف و قوتمان را به منظور ترمیم آنها شناسایی می كنیم. از واژه «ارزیابی عملكرد» تعاریف بسیاری ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد 13

چارچوب نظری ارزیابی عملکرد

عملکرد
2-2-1)مقدمه52
2-2-2)ارزیابی عملکرد52
2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56
2-2-4)مدیریت عملکرد57
2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57
2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58
2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58
2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58
2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59
2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59
2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60
2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62
2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63
2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68
2-2-17)انواع ارزیابی69
2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71
2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72
2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79
2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82
2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85
2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85
2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86
2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87
2-2-28)ارزیابی کارآمد87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88

2-2-30)معرفی نرم افزارها89

 پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد

2-2-1- تحقیقات داخلی 
2-4- جمع بندی 
منابع و مأخذ 
6-1- منابع فارسی 
6-2- منابع انگلیسی 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما معماری UML آشنایی با SQL طراحی وبسایت آشنایی با زبان VB سیستم همکاری…

رابطه فقه و مصلحت

رابطه فقه و مصلحت دانلود مقاله مصلحت حکم حکومتی مصالح مرسله جعل احکام شرع ابزار مدیریت جامعه دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت حقوق مالکیت فکری

پاورپوینت حقوق مالکیت فکری کلمات کلیدی : پاورپوینت حقوق مالکیت فکری پاورپوینت حقوق مالکیت فکری پاورپوینت مالکیت فکری بررسی مالکیت فکری تحلیل مالکیت فکری سابقه تاریخی حقوق مالکیت فکری در جهان سابقه تاریخی حقوق مالکیت فکری در ایران ماهیت حقوق…

تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری

تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری بهره وری اثربخشی سیستم اتوماسیون اداری فن آوری اطلاعات و ارتباطات سیستم های اطلاعاتی مدیریت تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات…

پاورپوینت مبانی فلسفی تئوریهای سازمان و مدیریت

پاورپوینت مبانی فلسفی تئوریهای سازمان و مدیریت کلمات کلیدی : پاورپوینت مبانی فلسفی تئوریهای سازمان و مدیریت مبانی فلسفی تئوریهای سازمان و مدیریت موانع فهم و نقد تئوريها تئوري و تئوري پردازي ارزيابي مدل چگونگی تئوري پردازي انواع تئوري ارزيابي…

تشخیص و طبقه بندی پدیده های کیفیت توان با استفاده از تبدیل موجک

تشخیص و طبقه بندی پدیده های کیفیت توان با استفاده از تبدیل موجک کیفیت توان تبدیل موجک طبقه بندی پدیده های کیفیت توان همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

پاورپوینت انتخاب و تعیین استراتژی (فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت انتخاب و تعیین استراتژی (فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل ششم کتاب…

پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان

پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه آزردگی از محل کار پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل…

تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در آیینه ی ادبیات شعر دفاع مقدس

تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در آیینه ی ادبیات شعر دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت دانلود مقاله شهادت در شعر دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در آیینه ی ادبیات شعر دفاع مقدس دانلود مقالات رشته زبان و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش مبانی نظری نگرش ادبیات نظری نگرش چارچوب نظری نگرش فصل دوم پایان نامه نگرش دانلود مبانی نظری نگرش پیشینه نگرش پیشینه تحقیق نگرش پیشینه داخلی نگرش پیشینه خارجی نگرش پیشینه پژوهش نگرش پیشینه نظری…

بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی

بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی فرهنگ سازمانی مدیریت مشارکتی توسعه سازمانی آموزش و پرورش بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی در بین دبیران مقطع متوسطه شهرستان بندرعباس بررسی رابطه فرهنگ سازمانی…

پاورپوینت انواع چرخ دنده , شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها

پاورپوینت انواع چرخ دنده , شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها مقاله انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها تحقیق انواع چرخ دنده شکل هندسی وروابط چرخ دنده ها…

پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي ( فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي ( فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي پاورپوینت فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان نگاه كلي…

اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی دیون و تعهدات سیاست قضائی تنظیم اسناد رسمی نظام قضائی كشور دانلود مقاله دیون و تعهدات اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی رفتن به سایت اصلی اهمیت تثبیت…

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس خطاهای متقارن و نامتقارن اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها…

بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی

بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی مدیریت ریسک روابط انسانی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی ریسك پذیری مدیران در مدارس بررسی تاثیر مدیریت ریسک بر روابط انسانی از نگاه معلمین تهرانی دانلود پایان نامه…

مبانی نظری فریب در ازدواج

مبانی نظری فریب در ازدواج مبانی نظری فریب در ازدواج دانلود مبانی نظری فریب در ازدواج پیشینه تحقیق فریب در ازدواج ادبیات نظری فریب در ازدواج فصل دوم پایان نامه فریب در ازدواج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریب در…

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- مخابرات با عنوان سیستم ارائه الگوریتم جدید برای همزمانی فریمی در سیستم OFDM

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- مخابرات با عنوان سیستم ارائه الگوریتم جدید برای همزمانی فریمی در سیستم OFDM دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برقمخابرات همزمانی فریمی در سیستم OFDM دانلود پایان نامه همزمانی فریمی در سیستم OFDM سیستم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی 99 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی 99 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی مبانی نظری فرسودگی زناشویی پیشینه تحقیق فرسودگی زناشویی پیشینه داخلی فرسودگی زناشویی پیشینه خارجی فرسودگی زناشویی پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی پیشینه نظری…

پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان ارائه مدلی جهت تخمین ارزش اطلاعات با استفاده از روشهای داده‌كاوی

پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان ارائه مدلی جهت تخمین ارزش اطلاعات با استفاده از روشهای داده‌كاوی روشهای داده‌كاوی تخمین ارزش اطلاعات کشف دانش و داده کاوی دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و…

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها انواع پلها بهسازی لرزه ای پلها تجزیه تحلیل هزینه فایده دانلود پایان نامه تحلیل هزینه فایده در بهسازی لرزه ای پلها دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای…

آموزش و پرورش کارآمد و ویژگی های آن

آموزش و پرورش کارآمد و ویژگی های آن کارآیی ( Efficeiency ) آموزش و پرورش کارآمد کارآیی نظام های آموزشی دانلود مقاله آموزش و پرورش کارآمد و ویژگی های آن ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد سیستم همکاری در فروش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP دانلود مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP ادبیات نظری تکنولوژی Cloud ERP فصل دوم پایان نامه تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری و پیشینه…

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان سیر تحول CRM مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان پیاده سازی…

شناسایی عوامل موثر ایجاد مطالبات در سررسیدهای گذشته و ارائه راهکارهایی برای کاهش آن

شناسایی عوامل موثر ایجاد مطالبات در سررسیدهای گذشته و ارائه راهکارهایی برای کاهش آن دانلود پایان نامه مطالبات معوق عوامل افزایش مطالبات معوق راهکارهای کاهش مطالبات معوق شناسایی عوامل موثر ایجاد مطالبات در سررسیدهای گذشته دانلود پایان نامه رشته حسابداری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *