مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات 55 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری فناوری اطلاعات
پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
مبانی نظری مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات
پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

– مولفه‌های فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به تولید، ذخیره، اصلاح، بازیابی و انتقال سریع اطلاعات به كمك رایانه و دیگر وسایل الكترونیكی اشاره دارد. سه مؤلفه ضروری برای فناوری اطلاعات عبارت است از: سخت افزار، نرم افزار، و بانك اطلاعات (داورپناه، 1381، ص 81).

 

 

2-2-1-1- سخت افزار: سخت افزار اصطلاحی است كه در مورد اجزای فیزیكی یك سیستم رایانه‌ای به كار می‌رود. از دیدگاه كلی یك دستگاه رایانه شامل سه بخش اصلی واحد پردازنده مركزی [1] وسایل
ورودی ـ خروجی [2] و حافظه‌ اصلی [3] است. واحد پردازنده مركزی را می‌توان مغز رایانه نامید، زیرا هم تمام محاسبات و عملیات را انجام می‌دهد و هم كنترل قسمت‌های مختلف دیگر برعهده آن است. وسایل ورودی و هر وسیله ای كه بتواند اطلاعات یا علایمی را به واحد پردازنده مركزی ارسال یا مستقیماً به داخل حافظه منتقل كند، همچنین هر وسیله‌ای كه بتواند اطلاعات یا علایمی كه واحد پردازنده مركزی تولید كرده یا داخل حافظه ذخیره شده است، به گونه‌ای دریافت كند یا به نمایش در آورده وسیله خروجی گویند. از جمله وسایل خروجی و ورودی می‌توان به كارت خوان، چشم الكترونیكی، صفحه انگشتی حساس، صفحه كلید، و چاپگر اشاره كرد. حافظه اصلی در واقع انباره رایانه است. دركنار حافظه اصلی رایانه‌ها از حافظه كمكی كه معمول ترین آن ها دیسكت رایانه‌ای است، نیز استفاده می‌نمایند.

 

2-2-1-2- نرم افزار: سخت افزار یا مجموعه اجزای فیزیكی به تنهایی قادر به انجام دادن هیچ عملی نبوده و لازم است با اجرای فرمان هایی این مجموعه فعال شود و دستورهای كاربر را اجرا كند. دو گروه نرم افزار كاملاً مشخص وجود دارد. نرم افزار سیستم و نرم افزار كاربردی، نرم افزار سیستم عملیات رایانه را هماهنگ ساخته و نرم افزار كاربردی برای حل مسائل خاص تجاری طراحی می‌شود.

 

 

2-2-1-3- بانك اطلاعاتی: به مجموعه‌ای از كلیه داده‌های مورد استفاده در یك برنامه كاربردی (خواه یك فایل یا چند فایل) بانك اطلاعاتی اطلاق می‌شود. پایگاه اطلاعاتی یا بانك اطلاعاتی مجموعه‌ای از فایل‌های مربوط به هم است. منظور از “مربوط به هم” این است كه تغییر یك فایل از پایگاه اطلاعاتی ممكن است باعث یك سلسله تغییر در دیگر فایل‌های این پایگاه شود. مزیت یك پایگاه اطلاعاتی ایجاد مجموعه‌ای از اطلاعات هم سان مربوط به یك سازمان و حذف افزونگی اطلاعات و عدم یك دستی است.

 

 

2-2-2- عوامل زیر ساختی فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به یك زیر ساخت مناسب نیاز دارد كه از تمام جنبه ‌ها از جمله جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی متوازن باشد. عوامل زیر ساخت متفاوتی نظیر عوامل فنی، مدیریتی، كاركنان، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و دولتی قطعاً بهره‌گیری فناوری اطلاعات در كتابخانه‌ها را تحت تأثیر قرار خواهند داد. این موارد به صورت زیر دسته بندی می‌شود (داورپناه، 1381):

1. عوامل فنی: سخت افزار و نرم افزار رایانه، ارتباط از راه دور، استانداردها، اشتراک رایانه‌ای، تأمین انرژی (برق)؛

2. عوامل مدیریتی: روند اجرایی، حمایت مدیران رده بالا، صلاحیت ثبات در مدیریت، همکاری؛

3. عوامل کارکنان: کارکنان متخصص، استخدام کارکنان، نگرش کتابداران به فناوری اطلاعات، آموزش ضمن خدمت.

4. عوامل اقتصادی: منابع مالی، هزینه فناوری اطلاعات، مبادله ارز؛

5. عوامل اجتماعی- فرهنگی: نظام آموزشی، کاربران (نگرش فرهنگی جامعه)، زبان انجمن‌های تخصصی، صنایع داخلی اطلاع رسانی؛

6. عوامل دولتی: سیاست ملی اطلاع رسانی، قوانین و مقررات، سازمان ملی اطلاع رسانی؛

 یاد آور می‌شود که این مقولات به نحو دقیق از یکدیگر منفک نبوده و تداخل زیادی میان عوامل وجود دارد. ریشه این متغیرها را در برخی موارد درون جامعه و در برخی موارد در درون کتابخانه باید مورد مطالعه قرار داد.

میزان موفقیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعات نیز به میزان توافق این متغیرهای به هم مرتبط بستگی دارد. هر کدام از این عوامل، مشخصات خاص خود را دارند، ولی اساساً حلقه‌های یک زنجیر هستند و بستر را برای طراحی، نگاهداری و بهره‌گیری موفقیت آمیز فناوری اطلاعات هموار می‌کنند؛ لذا هنگام بهره‌گیری از فناوری اطلاعات باید همه این عوامل مورد نظر باشند.

 

 

2-3- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها

فناوری اطلاعات در سازمان ها دارای كاربردهای متفاوتی است، بیشتر صاحب نظران این گونه كاربردها را به دو نوع طبقه بندی نموده اند:

 

 

2-3-1- كاربرد عملیاتی

در ابعاد تخصصی، استفاده از فناوری اطلاعات را كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات می‌نامند. تهیه لیست حقوق، صدور احكام كارگزینی، پیش‌بینی  موجودی، برنامه ریزی تولید و توزیع و تخصیص نیروی كار، هزینه- یابی صنعتی، تهیه صورت‌های مالی و سود و زیان و دیگر وظایف تخصصی از جمله  زمینه‌های كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعاتی هستند. در این سطح فناوری اطلاعات و رایانه موجب گسترش خودكارشدن كارها و امور اداری شده و در نتیجه به انجام اقتصادی كارها و سرعت آن ها منتهی می‌شود. كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات در سازمان ها پیامدهای عمده زیر را در پی داشته است:

 

 

افزایش بهره ‌وری؛
افزایش اثر بخشی از طریق كاهش هزینه‌های عملیاتی كه این كاهش از چند جهت امكان پذیر می‌گردد. با ورود فناوری اطلاعات به سازمان نیاز به نیروی انسانی كاهش می‌یابد.
فناوری اطلاعات با ایجاد امكان دسترسی به اطلاعات دقیق راجع به مواردی مانند سطح موجودی، سبب كاهش هزینه‌های عملیاتی شده، موجب كاهش سطح ضایعات و زمان لازم برای تولید می‌گردد؛

ارائه روش‌های كنترل فعالیت‌های منابع انسانی؛
افزایش قدرت رقابت سازمان در اثر پیشرفت‌های حاصله در كنترل كیفی و نوآوری؛

 

 

2-3-2- كاربرد اطلاعاتی

هرچند در ابتدا ابزار فناوری صرفا برای ماشینی کردن فرایندهای دفتری استفاده می‌شد، اما به سرعت این تفکر شکل گرفت که یک ابزار اطلاعاتی- ارتباطی ارزشمند است که می‌تواند به میزان زیادی بهره وری را افزایش دهد.

كاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات سبب تسهیل جمع آوری، ذخیره، و انتشار اطلاعات می‌گردد. به عبارت دیگر اگر رایانه و دیگر فناوری‌های عملیاتی، در نقش كاربرد عملیاتی به عنوان یك وسیله و ابزار مكانیكی تبدیل داده به ستاده عمل می‌كنند، در نقش اطلاعاتی به عنوان یك عنصر و عامل اصلی در جمع آوری، انتقال و انتشار عناصر و عوامل اطلاعاتی به شمار می‌روند. نقش اطلاعاتی به كنترل و انتشار اطلاعات بر اساس اهداف، مقررات و استانداردهای سازمان كمك می‌کند. برنامه‌ریزی آموزش، تحقیقات بازاریابی، تحقیق در عملیات، پیش‌بینی فروش و… از جمله زمینه‌های كاربردی فناوری اطلاعات می‌باشند. این وظایف اغلب نقش ستادی و پشتیبانی وظایف تخصصی را دارا هستند.

 

 

 

كاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات نیز نتایج زیر را به عهده دارد:

كمك به انتشار اطلاعات رسمی در سازمان؛
افزایش هماهنگی بیشتر بین واحدهای اصلی و فرعی سازمان؛
دستیابی به سیستم‌های اطلاعات مدیریت استاندارد و پیشرفته؛
تأمین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری سریع و دقیق؛             

 

 

                
مدیران به كمك این معلومات و بینش‌های اساسی و تجهیز به ابزار فناوری جدید تصمیم گیری و مهارت‌های كار با رایانه ها، لوح‌های فشرده، شبكه‌های تعامل اطلاعاتی و الكترونیكی، تصویری، و صوتی می‌توانند رفتار حرفه ای مناسب قرن بیست و یكم خود را برای افزایش اثر بخش كارایی و توسعه و بهسازی سازمان نشان دهند.

یکی از تأثیرات مهمی که فناوری اطلاعات در کتابخانه ها گذاشته تغییر در روش رهبری و مدیریت می‌باشد. روش رهبری و هدایت یکی از عناصری است که می‌تواند تأثیر مثبت و منفی بر تلاش‌های مدیریت تغییر ناشی از فناوری اطلاعات داشته باشد (بیات، 1389).فناوری اطلاعات موجب تغییر در شیوه کسب و کار شده، به طوری که مدیریت این گونه سازمان ها با مسائل کاملا متفاوت در مقایسه با سازمان‌های عصر صنعتی مواجه شده اند. در نتیجه نحوه تصمیم گیری، منابع تصمیم، زمان و موضوعات مورد تصمیم گیری دگرگون شده و افراد تصمیم گیرنده در هر سطح از سازمان با مسائل خاص خود درگیر می‌باشند (مدهوشی، 1381).

 

 

فناوری اطلاعات موجب شده است که در مراحل تبدیل اطلاعات از شکلی به شکل دیگر تحولی رخ داده و اطلاعات تبلور یافته در اختیار مصرف کنندگان آن قرار گیرد. در واقع فناوری اطلاعات با تغییراتی که در روند ذخیره، بازیابی، و مدیریت اطلاعات ایجاد کرده نقش کتابداران و شکل‌های مختلف خدمات کتابخانه ها را نیز تغییر داده و آن ها را از بافت سنتی خود خارج نموده است. کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اسناد به هر شکل و اندازه اساسا به سه عامل سخت افزار، نرم افزار، و نیروی انسانی بستگی دارد و مفهوم این جمله در برگیرنده انواع ابزارهای ارتباطی از قبیل رایانه، ماهواره، رادیو، تلویزیون، لوح‌های فشرده، تلفن، تلکس، نمابر، و بزرگراه‌های اطلاعاتی است. فناوری اطلاعات در بهسازی خدمات کتابخانه ها و تسریع در ارائه آن تأثیر چشمگیری داشته موجب تسهیل و سرعت در ارتباط و تصمیم گیری‌های بین مدیران و کتابداران شده است.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مبانی نظری فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات 12
2-1-1- فناوری چیست 12
2-1-2- فناوری اطلاعات و تعریف‌های آن 13
2-2- مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات 15
2-2-1- مولفه‌های فناوری اطلاعات 15
2-2-1-1- سخت افزار 15
2-2-1-2- نرم افزار 16
2-2-1-3- بانك اطلاعاتی 16
2-2-2- عوامل زیر ساختی فناوری اطلاعات 16
2-3- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها 17
2-3-1- كاربرد عملیاتی 17
2-3-2- كاربرد اطلاعاتی 18
2-4- ابزارهای فناوری اطلاعات 19
2-4-1- پست الکترونیک  19
2-4-2- دورنگار (فاکس مایل)  20
2-4-3- كنفرانس از راه دور  20
2-4-4- کنفرانس صوتی (شنیداری)  21
2-4-5- کنفرانس ویدیویی (صوتی-تصویری)  21
2-4-6- کنفرانس رایانه ای  21
2-4-7- پست صوتی 22
2-4-8- ویدیوتکس یا پیام نما  22
2-4-9- پایگاه داده‌های عمومی 23
2-4-10- شبکه گسترده جهانی 23
2-4-11- چت (گفتگو)  23
2-4-12- اتوماسیون اداری  24
2-5- مزایا و معایب فناوری اطلاعات 25
2-5-1- مزایای فناوری اطلاعات  25
2-5-2- محدودیت‌های فناوری اطلاعات 26
2-6- فناوری اطلاعات در کتابخانه ها 27
2-6-1- تاریخچه ورود فناوری اطلاعات به کتابخانه ها 27
2-6-2- تاثیر فناوری اطلاعات بر کتابخانه ها 29

پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
2-11- مروری بر مطالعات انجام شده
2-11-1- پژوهش‌های داخلی
2-11-2- پژوهش‌های خارجی
2-12- جمع‌بندی 

 

شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار

شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار شناخت فرهنگ وقف توسعه اقتصادی پایدار تاثیرات فرهنگ وقف بر توسعه اقتصادی پایدار دانلود پایان نامه وقف دانلود پایان نامه توسعه اقتصادی پایدار پایان نامه اثرات وقف بر توسعه…

استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه

استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه استراتژی منابع انسانی پایان نامه استراتژی منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس 24 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس 24 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پلیس مبانی نظری پلیس پیشینه تحقیق پلیس پیشینه داخلی پلیس پیشینه خارجی پلیس پیشینه پژوهش پلیس پیشینه نظری پلیس ادبیات نظری پلیس چارچوب نظری پلیس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری 26 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش طول عمر مشتری مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری پیشینه داخلی ارزش طول عمر مشتری…

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن کلمات کلیدی : ابعاد کمال گرایی انواع کمال گرایی پایان نامه کمال گرایی نظریه های کمال گرایی عوامل موثر بر کمال گرایی رویکردهای مربوط به کمال گرایی نظریه هورنای…

اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی

اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی اعتراض به رای داور بررسی جهات اعتراض به رأی داور آئین اعتراض به رأی داور آثار اعتراض به رأی داور اثر اعتراض ثالث نسبت به رأی داور پایان نامه اعتراض به…

پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی

پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه نقش رضایت مشتری پرسشنامه اهمیت رضایت مشتری پرسشنامه بقاء سازمان در محیط رقابتی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در…

آیین زندگانی زمان عباسی

آیین زندگانی زمان عباسی آیین زندگانی زمان عباسی آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی دانلود پایان نامه آیین زندگانی زمان عباسی دانلود پایان نامه آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد با تکنیک تحلیل پوششی داده ها و منطق فازی

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد با تکنیک تحلیل پوششی داده ها و منطق فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد…

مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش…

تشریح ماهیت عزت نفس و بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس

تشریح ماهیت عزت نفس و بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت ابعاد عزت نفس سازمانی بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس شكل گيري و رشد عزت نفس دیدگاه های…

پیاده سازی طرح ضد پولشویی در شعب بانک ایران

پیاده سازی طرح ضد پولشویی در شعب بانک ایران کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی پولشویی در صنعت بانکی پایان نامه مبارزه با پولشویی کشف پولشویی با داده کاوی طراحی الگویی براي تقلبات مالی کاربرد داده کاوی در کشف تقلبات…

پرسشنامه فرسودگی شغلی

پرسشنامه فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ و جکسون پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش doc پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (mbi) دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ تفسیر پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان مبانی نظری پاداش در سازمان مبانی نظری پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری روشهای پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش در سازمان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره ‎الگوریتم ژنتیک مدیریت تامین زنجیره فناوری هوشمند تحویل پیوسته همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه…

پاورپوینت بررسی استراتژی شرکت ایسر

پاورپوینت بررسی استراتژی شرکت ایسر دانلود رایگان پاورپوینت بررسی استراتژی شرکت ایسر پاورپوینت بررسی استراتژی شرکت ایسر استراتژی شرکت ایسر Acer بررسی استراتژی شرکت ایسر رشد شرکت ایسر نتایج ساختار جدید ایسر شرکت ایسر مقاله استراتژی شرکت ایسر تحلیل استراتژی…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده کلمات کلیدی : تاریخچه حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده…

پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن پی رابینز پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری…

نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم

نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دانش آموزان پایه دهم کلمات کلیدی : نمونه سوالات آزمون بهیاری دانلود نمونه سوالات بهیاری نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با جواب سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم با پاسخنامه نمونه…

تبیین جایگاه اذن ولی در نکاح رشیده و مطالعه تطبیقی اختیار دختر در نکاح در فقه شیعه و اهل تسنن

تبیین جایگاه اذن ولی در نکاح رشیده و مطالعه تطبیقی اختیار دختر در نکاح در فقه شیعه و اهل تسنن کلمات کلیدی : سن رشد در نکاح اعتبار رشد در نکاح اعتبار رشد در طلاق بلوغ و رشد در قانون…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه لکنت زبان مبانی نظری لکنت زبان پیشینه تحقیق لکنت زبان پیشینه داخلی لکنت زبان پیشینه خارجی لکنت زبان پیشینه پژوهش لکنت زبان پیشینه نظری لکنت زبان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی مبانی نظری ارزش افزوده اقتصادی ادبیات و مبانی نظری ارزش افزوده اقتصادی پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی دانلود پیشینه تحقیق ارزش افزوده اقتصادی دانلود مبانی نظری ارزش افزوده اقتصادی فصل دوم پایان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *