مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی 96 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی 96 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نگارش برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی می باشد. در بخش اول مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مقدمه
برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

 

 

از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[1]

 

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. 

 

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری 10
مقدمه 3
1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14
1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14
تجزیه و تحلیل PESTEL: 15
فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15
تحلیل خود 18
2-2-2- تحلیل رقبا 22
3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24
– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25
– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25
– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25
3-2- تعیین اهداف 26
1-3-2- اهداف بازاریابی 28
2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30
4-2.تدوین استراتژی 36
5-2- بازاریابی هدف 37
1-5-2- بخش بندی بازار 39
2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42
3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43
2-5-2- بازار هدف 44
3-5-2- موضع یابی 45
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47
1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49
1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52
2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53
3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54
4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54
5-1-6-2- بسته‌بندی 56
6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57
2-6-2- قیمت‌گذاری 60
1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60
2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61
3-2-6-2- تعیین قیمت 62
3-6-2- توزیع 65
1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66
2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67
3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67
4-6-2- ترویج 68
1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68
تبلیغات 68
فروش شخصی 69
بازاریابی مستقیم 69
روابط عمومی 70
نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70
پیشبرد فروش 71
اهداف پیشبرد فروش 71
استراتژی‌های پیشبرد فروش 72
2-4-6-2- برنامه ترویجی 73
7-2- زمینه پژوهش 75
فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

فهرست
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12
2-2- PESTEL 21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

فهرست اشکال
شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8
شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9
شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14
شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15
شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16
شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17
شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19
شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31
شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32
شکل 8-2- ماتریس آنسف 35
شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41
شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43
شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44
شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48
شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50
شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51
شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52
شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53
شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57
شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59
شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62
شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63
شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64
شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73
شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75
شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه داخلی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه خارجی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه پژوهش…

پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانها پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پایان نامه استقرار مدیریت دانش در سازمان پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش…

بررسی تنهایی در شعر صوفیانۀ فارسی

بررسی تنهایی در شعر صوفیانۀ فارسی تنهایی شعر فارسی عرفان بودایی تصوّف ایرانی ـ اسلامی دانلود مقاله زبان وادبیات فارسی تنهایی در برخی صوفیانه های شعر فارسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی سهام

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری نقدشوندگی سهام…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه داخلی یادگیری سازمانی پیشینه خارجی یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان…

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان توسعه مدیریت تعالی سازمان نیروی انسانی مدل تعالی عملکرد جایگاه توسعه مدیریت جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان رفتن به سایت اصلی جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان   چکیده توسعه مدیریت، فرایندی است…

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان پرسشنامه crm پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه قضاوت بیماران تحت درمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با…

پرسشنامه تعهد سازمانی

پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانیپرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر تفسیر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر روایی و پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر نمره گذاری پرسشنامه تعهد سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن 190 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن 190 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال بدشکلی بدن مبانی نظری اختلال بدشکلی بدن پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن پیشینه داخلی اختلال بدشکلی بدن پیشینه خارجی اختلال بدشکلی بدن…

بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه مدل های ارزیابی…

خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک

خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه شدهچکیده قبل از ورود به دنیای تجارت، موجودات دستکاری شده ممکن است در ابتدا برای خطراتی، مثل خطرات زیست محیطی ارزیابی شوند. در مقاله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند مبانی نظری بازاریابی رابطه مند پیشینه بازاریابی رابطه مند دانلود مبانی نظری بازاریابی رابطه مند پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند…

پروپوزال توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری

پروپوزال توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری گردشگری پایدار شهرستان شوش برنامه ریزی گردشگری شهرستان شوش پروپوزال توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری پروپوزال برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار شناسایی پتانسیل گردشگری شهرستان شوش بررسی موانع توسعه…

پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان

پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان کلمات کلیدی : پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان به تعداد 20…

آشنایی کامل با محیط زیست و نحوه حفاظت از آن

آشنایی کامل با محیط زیست و نحوه حفاظت از آن محیط زیست تاریخچه حقوق محیط زیست نحوه حفاظت از محیط زیست منابع تولید کننده آلودگی محیط زیست دانلود پایان نامه رشته محیط زیست دانلود پایان نامه محیط زیست آشنایی کامل…

پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد

پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد پاورپوینت اجرا و نظام ارزیابی عملكرد انواع ارزیابی عملكرد طرح جامع مدیریت عملكرد روش ارزیابی متوازن مهم ترین دلایل عدم توفیق در اجرای استراتژی اصول ایجاد سازمان استراتژی محور رابطه علت و معلولی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود شکوفایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی دانلود مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات نظری خود شکوفایی فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات و مبانی…

بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان

بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان بهسازی لرزه ای بهسازی لرزه ای سازه ورق های FRP تقویت ستونها با ورقهای FRP بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان رفتن به سایت اصلی بهسازی لرزه ای سلف سرویس…

علم نقشه برداری

علم نقشه برداری نقشه نقشه برداری انواع نقشه برداری دستگاه مختصات جغرافیایی علم نقشه برداری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته نقشه برداری رفتن…

مبانی نظری ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش…

پاورپوینت نقد و بررسی دیدگاه صاحبنظران کلاسیک مدیریت

پاورپوینت نقد و بررسی دیدگاه صاحبنظران کلاسیک مدیریت دانلود پاورپوینت نقد و بررسی دیدگاه صاحبنظران کلاسیک مدیریت تعریف مدیریت تقسیم بندی مکاتب مدیریت تئوری مدیریت علمی تئوری اداریون وظایف مدیران از نظر فایول تئوری بروکراسی ویژگیهای بروکراسی وبر معایب مدیریت…

دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص

دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش…

بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود مسوولیت آن با تاکید بر مسوولیت مدنی

بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود مسوولیت آن با تاکید بر مسوولیت مدنی غایت دولت دانلود پایان نامه جبران خسارت دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت نظریه های مکاتب سیاسی بررسی رابطه میان میزان نقش دولت و حدود…

پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی

پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی پرسشنامه مدیریت اجرایی پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا پرسشنامه مدیریت اجرایی با اعتماد پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد پرسشنامه عدالت پرسشنامه تعهد…

تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی

تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی رفتن به سایت اصلی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی همانگونه که ازنام…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *