چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

 

 

*** دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مقدمه

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4

2-1) مقدمه 4

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5

2-1-2) اهمیت برند 7

2-1-3) تعریف و تشریح برند 9

2-1-4) تصویر برند 12

2-1-5) ارزش ویژه برند 13

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22

• وفاداری به برند 22

• آگاهی از برند 23

• کیفیت ادراک شده 24

• تداعی برند 25

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31

• مدل ارزش ویژه برند آکر 32

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47

فهرست منابع و مآخذ: 60

منابع لاتین: 66

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

طراحی سیستم ترمز و بررسی نیروهای لازم

طراحی سیستم ترمز و بررسی نیروهای لازم دانلود پایان نامه سیستم ترمز دانلود پایان نامه طراحی سیستم ترمز محاسبه نیروهای لازم سیستم ترمز طراحی سیستم ترمز و بررسی نیروهای لازم دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک رفتن…

پاورپوینت رسالت يا ماموريت در مدیریت استراتژیک صنعتی (همراه با مطالعه موردی)

پاورپوینت رسالت يا ماموريت در مدیریت استراتژیک صنعتی (همراه با مطالعه موردی) کلمات کلیدی : پاورپوینت رسالت يا ماموريت در مدیریت استراتژیک صنعتی پاورپوینت مدیریت استراتژیک صنعتی پاورپوینت رسالت يا ماموريت بيانيه ماموريت بيانيه ماموريت سازمان اجزاي بيانيه ماموريت بيانيه…

مبانی نظری ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی

مبانی نظری ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری میزان تخلفات رانندگی مبانی نظری اخلاق شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی اخلاق ترافیك شهروندان اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری عوامل…

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد عاطفی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد عاطفی مبانی نظری تعهد عاطفی پیشینه تعهد عاطفی دانلود مبانی نظری تعهد عاطفی پیشینه تحقیق تعهد عاطفی ادبیات نظری تعهد عاطفی فصل دوم پایان نامه تعهد عاطفی پیشینه تحقیق در مورد تعهد عاطفی مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

دانلود پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران

دانلود پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران کلمات کلیدی : پرسشنامه فوآ و همكاران پرسشنامه وسواس عملي پرسشنامه وسواس اجباری پرسشنامه وسواس عملی فوآ پرسشنامه سندروم وسواس پرسشنامه اختلال وسواسی عملی پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران رفتن به سایت…

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران پرسشنامه عوامل بازدارنده پرسشنامه عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت پرسشنامه طرح های تبلیغاتی موثر رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل…

پرسشنامه ارزیابی مهارت حل مسئله و انگیزش تحصیلی

پرسشنامه ارزیابی مهارت حل مسئله و انگیزش تحصیلی کلمات کلیدی : پرسشنامه حل مسئله توسط هپنر و پترسن خرید پرسشنامه حل مسئله هپنر پرسشنامه ادراک حل مسئله هپنر و پترسون پرسشنامه حل مسئله هپنر و پترسون دانلود پرسشنامه حل مسئله هپنر…

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت…

فصل دوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو

فصل دوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل مبانی نظری منبع کنترل پیشینه تحقیق منبع کنترل پیشینه داخلی منبع کنترل پیشینه خارجی منبع کنترل پیشینه پژوهش منبع کنترل پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکرد ارتباطی ستیر مبانی نظری رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه داخلی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه خارجی رویکرد ارتباطی ستیر…

بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی

بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی کلمات کلیدی : تمرکز مالکیت نهادی اهمیت تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت و عملکرد شرکت پایان نامه تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر…

پروپوزال ارزیابی ارتباط سبک های فرزندپروری والدین با گرایش به مواد مخدر فرزندان

پروپوزال ارزیابی ارتباط سبک های فرزندپروری والدین با گرایش به مواد مخدر فرزندان پروپوزال گرایش به مواد مخدر پروپوزال شیوه های فرزندپروری گرایش به مواد مخدر در دانشجویان بررسی علل گرایش جوانان به مواد مخدر راه های پیشگیری از گرایش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند 31 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند 31 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی افسردگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی افسردگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه خارجی افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی ادبیات نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی ​​​​​​​پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 2 مبانی نظری برون سپاری ادبیات نظری برون سپاری چارچوب نظری برون سپاری فصل دوم پایان نامه برون سپاری دانلود مبانی نظری برون سپاری پیشینه برون سپاری پیشینه تحقیق برون سپاری پیشینه داخلی…

تقویت هوش فرهنگی و ارائه مدل های مختلف برای آن

تقویت هوش فرهنگی و ارائه مدل های مختلف برای آن کلمات کلیدی : الگوهای هوش فرهنگی تعریف مفهومی هوش فرهنگی تعریف عملیاتی هوش فرهنگی تحقیق کامل هوش فرهنگی مراحل شش گانه تقويت هوش فرهنگي مدل هاي مختلف تقويت هوش فرهنگي…

نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها

نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها حقوق جزاجرم تخفیف در مجازات دانلود مقاله تخفیف در مجازات دانلود مقاله حقوق جزاجرم نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها رفتن به سایت اصلی نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها  …

ناگفته های بیت کومین

ناگفته های بیت کومین بیت کومین bitcomine رفتن به سایت اصلی چرا بیت کومین اسکم نیست ؟ چرا برخی می گویند بیت کومین اسکم است؟ آیا با بیت کومین بعد از یک سال به یک بیت کوئین خواهم رسید؟ آری…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری…

ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب

ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب ماهیت حزب احزاب سیاسی احزاب سیاسی ایران احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب تاریخچه احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی ایران بعد از انقلاب ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *